Naloge in pristojnosti
URAD ŽUPANA
V urad župana spadajo naloge, povezane z delom tajništva župana, sprejemne pisarne ter organizacije promocijskih in protokolarnih dogodkov. Zaposleni vsebinsko in terminsko usklajujemo aktivnosti župana, podžupana, občinskega sveta in občinske uprave, skrbimo za pregled delovnih gradiv in drugih aktov, ki jih sprejema župan ali jih župan predlaga v sprejem občinskemu svetu, skrbimo za pripravo in arhiviranje zapisnikov sej občinskega sveta, delovnih teles občinskega sveta in drugih organov občine. Med drugim skrbimo za pridobitev in pripravo odgovorov na vprašanja svetnikov in članov delovnih teles občinskega sveta. Poskrbimo tudi za informiranje občanov in za stike z javnostmi ter sprejemamo pobude, predloge in pritožbe občanov. V uradu župana pripravljamo predloge aktov občine s svojega delovnega področja.Naše aktivnosti so usmerjene v združevanje moči naše občine z občinami Prevalje, Mežica in Črna na področju delovanja Medobčinskega redarstva in Medobčinskega urada za pripravo projektov.
Urad župana vodi in izvjaja tudi projekte neinvesticijskega značaja. Zaposleni v uradu smo na primer vodili projekte v sklopu afirmacije ravenske Forme vive in projekt Ravne - mesto forma vive. Samostojno ali v sodelovanju z Zavodom za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti organiziramo tudi otvoritvene in ostale praznične slovesnosti v naši občini.
URAD ZA OPERATIVNE IN SPLOŠNE ZADEVE
Urad za operativne in splošne zadeve izvaja predvsem operativne naloge občine, od priprave strokovnih podlag, izdaje odločb in sklepov o pravicah oziroma obveznostih občanov in pravnih oseb, do zagotavljanja izvajanja vseh z zakoni in drugimi predpisi določenih nalog občine. Urad skrbi za izvajanje nalog na področjih kulture, športa, šolstva, predšolske vzgoje, sociale in zdravstva ter stanovanjskih zadev. V tem obdobju je prioritetna naloga oddelka izvedba javnih razpisov, preko katerih podeljujemo sredstva zavodom, društvom, neprofitnim organizacijam ter drugim za njihovo delovanje. Poleg »standardnih« dejavnosti, kot sta kultura in šport, občina podeljuje sredstva tudi dejavnim na področju preprečevanje odvisnosti od drog, preprečevanja nasilja v družini, na področju humanitarnih dejavnosti ipd. Urad vodi tudi projekta »Starosti prijazna občina« in »Občina po meri invalidom«. V okviru prvega projekta se izvaja program »Mladi pomagamo starejšim«, s katerim želimo približati sodelovanje obeh generacij in spodbuditi prostovoljstvo med mladimi. V okviru drugega projekta, »Občina po meri invalidom«, imamo oblikovano delovno skupino, ki je že doslej pripomogla k izboljšanju življenjskih pogojev invalidov ter pri odpravi ovir, s katerimi se invalidi srečujejo v vsakdanjem življenju.
Na spletni strani občine in na kabelski televiziji letno objavijamo javno povabilo za dodeljevanje denarnih pomoči občanom, ki jim je zaradi trenutne materialne ogroženosti nujno potrebna pomoč. Lahko se tudi osebno oglasite na občini, kjer vam bomo pomagali pri oddaji vlog.
Pomembno podroćje našega dela je tudi reševanje stanovanjske problematike, kjer občina pomaga občanom z oddajo neprofitnih občinskih stanovanj v najem.
Urad opravlja pravno svetovalne naloge tako za posamične organe občine kot tudi za celotno občinsko upravo, operativne naloge v zvezi z razpolaganjem, upravljanjem in gospodarjenjem z občinskim premoženjem, spremlja delo inšpekcijskega nadzora in občinskega redarstva ter organizira varstvo in zaščito občanov na področju reševanja, varstva pred požari in varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
V delovno področje urada spada tudi preventiva in zaščita v prometu, pri čemer zbiramo predloge za ureditev oziroma umirjanje prometa, na primer za postavitev cestnih ovir, prometnih znakov za omejitev hitrosti ipd. Uslužbenci tega oddelka so vam na voljo še za ureditev premoženjskih zadev, v kolikor bi želeli od občine odkupiti, najeti ali pa občini prodati kakšno nepremičnino.
Urad opravlja strokovne in administrativne naloge za delovanje četrtnih, krajevnih in vaških skupnosti. V pristojnost urada spada tudi izdaja soglasij za začasno uporabo javnih površin, prijava prireditev in uporabe zvočnih naprav na prireditvah ter izdaja dovoljenj za začasno čezmerno obremenitev okolja s hrupom na prireditvah, kot tudi izdaja odločb o prijavi obratovalnega časa gostinskih obratov(kmetije) in soglasij k podaljšanju obratovalnega časa gostinskih lokalov, soglasij za prodajo blaga zunaj prodajaln ipd.
URAD ZA RAZVOJ IN INVESTICIJE
V Uradu za razvoj in investicije si prizadevamo našim strankam nuditi kvalitetno storitev v smislu hitrih in natančnih pojasnil in odgovorov na zastavljena vprašanja ter izdajanje raznih odločb, potrdil in soglasij iz našega dokaj obsežnega delokroga na področjih varstva okolja, urejanja prostora, gospodarstva in gospodarskih javnih služb.
Poleg izvajanja nalog, ki nam jih narekuje zakonodaja, vodimo tudi investicije, za katere del sredstev pridobivamo tudi iz evropskih skladov.
Pri izvajanju gospodarskih javnih služb se srečujemo s pomanjkanjem sredstev in skozi proračun ne moremo zagotavljati vseh storitev tako, kot bi si želeli. Predvsem nam zmanjkuje sredstev za redno vzdrževanje cest in drugih javnih površin. S predstavniki ožjih delov lokalne skupnosti imamo redne delovne sestanke z namenom, da bi javna sredstva trošili kar najbolj smotrno in realizirali tiste aktivnosti, ki so najbolj nujne.
Zavedamo se, da vsem potrebam ne moremo zadostiti, prepričani pa smo, da s strpnim komuniciranjem in medsebojnim razumevanjem lahko najdemo rešitve, ki bodo vsem nam v korist in zadovoljstvo.
URAD ZA PRORAČUN IN FINANCE
Temeljne naloge Urada za proračun in finance so:
- priprava predloga proračuna občine, rebalansa proračuna, zaključnega računa proračuna
- izdelava finančno računovodskih evidenc, analiz, poročil
- spremljanje in izdelava planskih dokumentov, finančnih načrtov in statistike
- nadzor in analiza poslovanja javnih zavodov
- nadzor izvrševanja sklepov organov občine, ki se nanaša na delovanje proračunskih uporabnikov
- vodenje računovodstva in knjigovodstva za občino in ožje dele občine(krajevne,vaške in četrtne skupnosti) in izdelava letnih poročil
- izdelava premoženjske bilance občine
- obračun plač in drugih osebnih prejemkov delavcev občinske uprave in funkcionarjev
- izvrševanja proračuna na podlagi odredb in zahtevkov posameznih nosilcev proračunskih postavk
- opravljanje plačilnega prometa proračuna in podračunov proračuna
- vodenje Enotnega zakladniškega računa občine
Proračunski uporabniki občine, Osnovna šola Juričevega Drejčka, Osnovna šola Prežihovega Voranca, Osnovna šola Koroški jeklarji, Glasbena šola Ravne na Koroškem, Ljudska univerza, Vrtec Ravne, Koroški gasilski zavod, Zdravstveno reševalni center Koroške, Koroška lekarna, Zdravstveni dom Ravne, Koroška osrednja knjižnica dr.Franca Sušnika, Zavod za kulturo,šport, turizem in mladinske dejavnosti, Koroški pokrajinski muzej in Koroška galrija likovnih umetnosti, so dolžni posredovati zaključne račune in poslovna poročila za preteklo leto Uradu za proračun in finance, ki opravi analizo poslovanja in poroča o ugotovitvah pristojnemu odboru in občinskemu svetu.
Naloge urada so vsebinsko med seboj povezane in težijo k uresničitvi cilja zadovoljevanja potreb naših občanov in proračunskih uporabnikov, kar pomeni s čimmanjšimi sredstvi doseči čimvečji učinek.