Učenje angleščine ob šolskem čebelnjaku – povezovanje jezika, narave in vrednot
Na naši šoli (Gimnaziji Ravne) smo pri pouku angleščine izvedli posebno učno uro, ki je potekala v naravnem okolju – ob šolskem čebelnjaku. Učenci so skozi zanimivo in poučno izkušnjo nadgradili svoje znanje angleščine, hkrati pa spoznali pomen čebel za naš ekosistem in naš vsakdan. Učna ura je predstavljala odličen primer povezovanja UNESCO vrednot s poukom tujega jezika.
Osrednji del ure je bila predstavitev, ki sta jo pripravila dijaka, od enega stari starši so čebelarji, drug se ukvarja z vrtnarijo, kjer igrajo čebele ključno vlogo pri opraševanju rastlin in ohranjanju biotske raznovrstnosti. Dijaka sta sošolcem predstavila pomen čebel, njihove naloge v naravi ter nevarnosti, s katerimi se soočajo. Vsebine sta predstavila v angleškem jeziku, kar je omogočilo avtentično učenje in uporabo jezika v kontekstu.
S tovrstnimi dejavnostmi krepimo medpredmetno povezovanje, spodbujamo okoljsko ozaveščenost in utrjujemo temeljne vrednote UNESCO šol – spoštovanje narave, trajnostni razvoj ter aktivno državljanstvo. Dijaki so s sodelovanjem pri uri ne le izboljšali svoje jezikovne spretnosti, temveč tudi razvijali občutek odgovornosti do okolja in pomena lokalnega znanja.
Verjamemo, da je prav tak način poučevanja tisti, ki navdihuje mlade in jih spodbuja k aktivnemu razmišljanju, ustvarjalnosti in odgovornemu ravnanju za prihodnost.
Zapisala: Petra Popič