Strategija turizma v občini Ravne na Koroškem
Strategija turizma v občini Ravne na Koroškem
Občina Ravne na Koroškem prepoznava turizem kot eno izmed perspektivnih
gospodarskih panog občine in širše regije Koroška. Tako je skupaj z delovno skupino za
razvoj strategije pristopila k oblikovanju strateškega dokumenta, ki je z akcijskim načrtom
ukrepov za prihodnje obdobje do leta 2030 temeljna podlaga za načrtovanje in razvoj
turizma v občini.
Strategija razvoja in trženja trajnostnega turizma v občini Ravne na Koroškem za obdobje
od 2023 do 2030 je osrednji in hkrati prvi strateški dokument, ki celostno naslavlja
področje razvoja turizma v destinaciji Ravne na Koroškem. Dokument je nastajal med
majem 2022 in aprilom 2023. Metodologija je podrobneje predstavljena v poglavju 1.1.
V prvi fazi procesa je bila izvedena poglobljena analiza obstoječega stanja turizma,
temeljnih izzivov in priložnosti. Ugotovitve so predstavljene v ločenem dokumentu Analiza
stanja turizma v občini Ravne na Koroškem, ki je na razpolago pri naročniku projekta. V
tem sklopu je bila med drugim izvedena spletna anketa med lokalnim prebivalstvom in
ponudniki, okrogla miza ter polstrukturirani intervjuji s ključnimi lokalnimi deležniki v
turizmu. Strnjen povzetek ključnih ugotovitev analize je prikazan v poglavju 1.2, vsebine
iz analize pa so smiselno vključene v pričujočo strategijo in akcijski načrt ukrepov.
Strateški del dokumenta (poglavje II) opredeljuje vizijo in poslanstvo prihodnjega
turističnega razvoja v občini Ravne na Koroškem ter podaja tržno pozicioniranje
destinacije vključno z opredelitvijo nosilnih turističnih produktov in prihodnjih ciljnih
segmentov. Prav tako vključuje opredelitev petih strateških razvojnih prioritet, ki so
podprte s krovnimi strateškimi cilji in ukrepi.
Strategija razvoja turizma v občini Ravne na Koroškem je v obliki strateških in operativnih
ciljev, ukrepov z aktivnostmi, časovnico, nosilci in ocenjenim finančnim vložkom spisana v
petih ključnih stebrih: 1.) upravljanje destinacije in kakovost; 2.) povezovanje in
sodelovanje; 3.) razvoj turistične ponudbe; 4.) trženje in promocija; ter 3.) trajnostni in
regenerativni turizem.
V poglavju III je predstavljen podroben akcijski načrt ukrepov in aktivnosti, ki za vsakega
izmed petih strateških razvojnih stebrov razčlenjuje nabor konkretnih ukrepov. Tako
predstavlja realno podlago za dosego zastavljenih strateških ciljev. Za vsak strateški steber
je uvodoma podano izhodišče vsebin in prioritetnih ukrepov. Nato so predstavljeni ukrepi
v obliki tabelaričnega zapisa, ki vključujejo poimenovanje in kratek opis ukrepa, nosilce,
ključne kazalnike uspeha, predviden časovni okvir za izvedbo ter oceno predvidenega
stroška izvedbe. Med ukrepi so dodani tudi idejni predlogi projektov, ki so bili zbrani
tekom procesa priprave tega strateškega dokumenta bodisi kot predlogi v spletni anketi,
intervjujih ali/in produktno-tematskih delavnicah. Kot takšni odražajo poglede lokalnega
4
TURIZEM RAVNE NA KOROŠKEM 2023 – 2030
Strategija razvoja in trženja turizma v občini Ravne na Koroškem, finalna verzija V01
prebivalstva in turističnih deležnikov ter predstavljajo bogat vir konkretnih idej za
udejanjanje zastavljenih strateških ciljev.
Turizem v občini Ravne na Koroškem predstavlja trenutno zelo nizek delež (1%) v celotni
gospodarski prihodkovni strukturi. V življenjskem ciklu destinacije se Ravne na Koroškem
nahajajo v začetni razvojni fazi, kjer iz faze »raziskovanja« prehajajo v fazo »angažiranja oz.
uvajanja«. V tej fazi je ključnega pomena krepitev dostopnosti destinacije (prometne,
informacijske) ter pospešitev razvoja turistične ponudbe, usmerjanje v razvoj integralnih
turističnih produktov ter zagotavljanje potrebne infrastrukture.
Za dosego tega je nujno, da destinacija reorganizira obstoječo organiziranost upravljanja
turizma na način, da okrepi funkcijo strateškega upravljanja destinacije s poudarkom na
razvoju turistične ponudbe ter tako razširi svoj dosedanji obseg aktivnosti, osredotočen bolj
na promocijsko-trženjsko vlogo. Danes se destinacije namreč vse bolj preusmerjajo iz svoje
dominantno trženjske funkcije k celovitemu destinacijskemu managementu, ki med
drugim zajema tudi strateško voden razvoj turistične ponudbe. Vzpostavitev takšne
funkcije se kaže kot prioritetna naloga za nadaljnji razvoj turizma v občini Ravne na
Koroškem. To je podrobneje opredeljeno v strateškem stebru P1.
Prav tako je ključnega pomena, da se okrepi povezovanje in sodelovanje na destinaciji, tako
na horizontalni kot vertikalni ravni. Močna osredotočenost na razvoj turistične ponudbe in
produktov zahteva tudi drugačno organizacijo na ravni turističnih ponudnikov ter njihovo
povezovanje v t.i. produktne delovne skupine v sodelovanju in koordiniranju upravljavca
destinacije. To je podrobneje opredeljeno v strateškem stebru in ukrepih P2.
Na ravni turistične ponudbe strategija jasno opredeljuje nosilne turistične produkte ter ukrepe
za njihov razvoj, poseben poudarek pa namenja krepitvi dodatnih nočitvenih kapacitet, ki jih
na destinaciji trenutno primanjkuje. V tem sklopu je pomembna prioriteta tudi digitalizacija, ki
je kot horizontalna aktivnost vpeta na vse ostale vidike upravljanja destinacije in razvoja
turistične ponudbe. Ta del je podrobneje predstavljen v strateškem stebru in ukrepih P3.
Promocija in trženje turizma je nujen in sestavni del upravljanja vsake destinacije. Za
doseganje prepoznavnosti v širšem mednarodnem turističnem prostoru je ključnega pomena
regijsko povezovanje pod krovno destinacijo Koroška ter skupen turistični nastop povezanih
destinacij. Za izpostavitev edinstvenosti destinacije je seveda ključna jasno opredeljena
identiteta destinacije in znamke VisitRavne. Trženjski del je podrobneje predstavljen v
strateškem stebru in ukrepih P4.
V strateškem stebru in ukrepih P5 so predstavljeni ukrepi za trajnostni in regenerativni razvoj
turizma. Nanaša se na vse stebre trajnostnega razvoja in predstavlja temeljni razvojni okvir za
turizem v občini Ravne na Koroškem.
gospodarskih panog občine in širše regije Koroška. Tako je skupaj z delovno skupino za
razvoj strategije pristopila k oblikovanju strateškega dokumenta, ki je z akcijskim načrtom
ukrepov za prihodnje obdobje do leta 2030 temeljna podlaga za načrtovanje in razvoj
turizma v občini.
Strategija razvoja in trženja trajnostnega turizma v občini Ravne na Koroškem za obdobje
od 2023 do 2030 je osrednji in hkrati prvi strateški dokument, ki celostno naslavlja
področje razvoja turizma v destinaciji Ravne na Koroškem. Dokument je nastajal med
majem 2022 in aprilom 2023. Metodologija je podrobneje predstavljena v poglavju 1.1.
V prvi fazi procesa je bila izvedena poglobljena analiza obstoječega stanja turizma,
temeljnih izzivov in priložnosti. Ugotovitve so predstavljene v ločenem dokumentu Analiza
stanja turizma v občini Ravne na Koroškem, ki je na razpolago pri naročniku projekta. V
tem sklopu je bila med drugim izvedena spletna anketa med lokalnim prebivalstvom in
ponudniki, okrogla miza ter polstrukturirani intervjuji s ključnimi lokalnimi deležniki v
turizmu. Strnjen povzetek ključnih ugotovitev analize je prikazan v poglavju 1.2, vsebine
iz analize pa so smiselno vključene v pričujočo strategijo in akcijski načrt ukrepov.
Strateški del dokumenta (poglavje II) opredeljuje vizijo in poslanstvo prihodnjega
turističnega razvoja v občini Ravne na Koroškem ter podaja tržno pozicioniranje
destinacije vključno z opredelitvijo nosilnih turističnih produktov in prihodnjih ciljnih
segmentov. Prav tako vključuje opredelitev petih strateških razvojnih prioritet, ki so
podprte s krovnimi strateškimi cilji in ukrepi.
Strategija razvoja turizma v občini Ravne na Koroškem je v obliki strateških in operativnih
ciljev, ukrepov z aktivnostmi, časovnico, nosilci in ocenjenim finančnim vložkom spisana v
petih ključnih stebrih: 1.) upravljanje destinacije in kakovost; 2.) povezovanje in
sodelovanje; 3.) razvoj turistične ponudbe; 4.) trženje in promocija; ter 3.) trajnostni in
regenerativni turizem.
V poglavju III je predstavljen podroben akcijski načrt ukrepov in aktivnosti, ki za vsakega
izmed petih strateških razvojnih stebrov razčlenjuje nabor konkretnih ukrepov. Tako
predstavlja realno podlago za dosego zastavljenih strateških ciljev. Za vsak strateški steber
je uvodoma podano izhodišče vsebin in prioritetnih ukrepov. Nato so predstavljeni ukrepi
v obliki tabelaričnega zapisa, ki vključujejo poimenovanje in kratek opis ukrepa, nosilce,
ključne kazalnike uspeha, predviden časovni okvir za izvedbo ter oceno predvidenega
stroška izvedbe. Med ukrepi so dodani tudi idejni predlogi projektov, ki so bili zbrani
tekom procesa priprave tega strateškega dokumenta bodisi kot predlogi v spletni anketi,
intervjujih ali/in produktno-tematskih delavnicah. Kot takšni odražajo poglede lokalnega
4
TURIZEM RAVNE NA KOROŠKEM 2023 – 2030
Strategija razvoja in trženja turizma v občini Ravne na Koroškem, finalna verzija V01
prebivalstva in turističnih deležnikov ter predstavljajo bogat vir konkretnih idej za
udejanjanje zastavljenih strateških ciljev.
Turizem v občini Ravne na Koroškem predstavlja trenutno zelo nizek delež (1%) v celotni
gospodarski prihodkovni strukturi. V življenjskem ciklu destinacije se Ravne na Koroškem
nahajajo v začetni razvojni fazi, kjer iz faze »raziskovanja« prehajajo v fazo »angažiranja oz.
uvajanja«. V tej fazi je ključnega pomena krepitev dostopnosti destinacije (prometne,
informacijske) ter pospešitev razvoja turistične ponudbe, usmerjanje v razvoj integralnih
turističnih produktov ter zagotavljanje potrebne infrastrukture.
Za dosego tega je nujno, da destinacija reorganizira obstoječo organiziranost upravljanja
turizma na način, da okrepi funkcijo strateškega upravljanja destinacije s poudarkom na
razvoju turistične ponudbe ter tako razširi svoj dosedanji obseg aktivnosti, osredotočen bolj
na promocijsko-trženjsko vlogo. Danes se destinacije namreč vse bolj preusmerjajo iz svoje
dominantno trženjske funkcije k celovitemu destinacijskemu managementu, ki med
drugim zajema tudi strateško voden razvoj turistične ponudbe. Vzpostavitev takšne
funkcije se kaže kot prioritetna naloga za nadaljnji razvoj turizma v občini Ravne na
Koroškem. To je podrobneje opredeljeno v strateškem stebru P1.
Prav tako je ključnega pomena, da se okrepi povezovanje in sodelovanje na destinaciji, tako
na horizontalni kot vertikalni ravni. Močna osredotočenost na razvoj turistične ponudbe in
produktov zahteva tudi drugačno organizacijo na ravni turističnih ponudnikov ter njihovo
povezovanje v t.i. produktne delovne skupine v sodelovanju in koordiniranju upravljavca
destinacije. To je podrobneje opredeljeno v strateškem stebru in ukrepih P2.
Na ravni turistične ponudbe strategija jasno opredeljuje nosilne turistične produkte ter ukrepe
za njihov razvoj, poseben poudarek pa namenja krepitvi dodatnih nočitvenih kapacitet, ki jih
na destinaciji trenutno primanjkuje. V tem sklopu je pomembna prioriteta tudi digitalizacija, ki
je kot horizontalna aktivnost vpeta na vse ostale vidike upravljanja destinacije in razvoja
turistične ponudbe. Ta del je podrobneje predstavljen v strateškem stebru in ukrepih P3.
Promocija in trženje turizma je nujen in sestavni del upravljanja vsake destinacije. Za
doseganje prepoznavnosti v širšem mednarodnem turističnem prostoru je ključnega pomena
regijsko povezovanje pod krovno destinacijo Koroška ter skupen turistični nastop povezanih
destinacij. Za izpostavitev edinstvenosti destinacije je seveda ključna jasno opredeljena
identiteta destinacije in znamke VisitRavne. Trženjski del je podrobneje predstavljen v
strateškem stebru in ukrepih P4.
V strateškem stebru in ukrepih P5 so predstavljeni ukrepi za trajnostni in regenerativni razvoj
turizma. Nanaša se na vse stebre trajnostnega razvoja in predstavlja temeljni razvojni okvir za
turizem v občini Ravne na Koroškem.
Dokumenti, priloge
Klikni tukaj za prikaz prilog